Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Klemensevič, Ivo ; Petrjánoš, Marian (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou informačního systému a následnými návrhy na zlepšení IS ve společnosti Exekutorský úřad Brno-venkov. V úvodní části jsou vysvětleny základní pojmy, které souvisí s informačními systémy. Druhá část je věnovaná pojmu informační systém, jeho vlastnostem, charakteristice a požadavky. V další části je popsána společnost, ve které se IS nachází, analýza samotného informačního systému, eliminace rizik a návrhy na zlepšení.
Genetické faktory v etiologii migrény
Skoblíková, Daniela ; Šolc, Roman (vedoucí práce) ; Mravec Bencúrová, Dominika (oponent)
Migréna je chronické onemocnění, které má silné zastoupení v lidské populaci. Její etiologie zahrnuje kombinaci jak environmentálních, tak i genetických faktorů, ovšem prvotní příčina není stále zcela jasná. Za patofyziologický mechanismus mozku, který je základem migrenózní aury, se považuje přechodná vlna neuronální depolarizace kůry, tzv. korová šířící se deprese (CSD). I přes značný počet nesrovnalostí, existuje velké množství informací o suspektních či již nalezených genech, jejichž mutace by mohly být zodpovědné právě za iniciaci migrenózního stavu. V současnosti existují tři uznávané zodpovědné geny, které byly identifikovány klasickou vazebnou analýzou. Všechny tři známé mutace FHM kódují mechanismy, které ovlivňují transportéry iontů: geny CACNA1A, ATP1A2 a SCN1A. Jejich dysfunkce vede v konečném důsledku ke zvýšení neuronální excitability. U HM byly vzácně nalezeny patogenní varianty i v jiných genech, např. PRRT2, PNKD, SLC2A1, SLC1A3, SLC4A4, KCNK18. Klíčová slova: migréna, genetické faktory, bolest, aura
Podstata fotografie v digitální éře
Doubek, Zdeněk ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce řeší otázku fotografie nikoli z pohledu uměleckého díla, ale jako součást kulturního kódu. Fotografie v digitální éře má potenciál stát se novým druhem vizuálního jazyka. Z této perspektivy odkrývá fotografické universum několik podstatných otázek, kterým se zde věnujeme. Tyto otázky zkoumají témata jako: historický vývoj obrazů a textu, rozdíl mezi tradičními obrazy a obrazy technickými, kulturní dopad masové výroby digitálních aparátů a fotografií, podstata fotografie jako znaku z pohledu sémiotiky a logiky, potíže dešifrace fotografie, řečové aspekty digitální fotografie nebo význam fotografie ve virtuálním (veřejném) prostoru. Z povahy sledovaných témat bude práce řešit problémy týkající se především jazyka, logiky, epistemologie, lidské svobody v kontextu člověk/aparát a okrajově také sémiotiky.
Postavy v románech El túnel Ernesta Sábata a Aura Carlose Fuentese
Veselá, Helena ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Marešová, Jaroslava (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá hlavními postavami dvou románů hispanoamerické literatury 20. století. Prvním z nich je Túnel od Ernesta Sábata a druhým Aura od Carla Fuentese. Úvodní část práce stručně shrnuje životy a zásadní díla těchto autorů, další úsek se snaží teoreticky popsat literární postavu a nabízí několik možných postupů jejího dělení. V praktické části se zabývá samotným rozborem postav a snaží se aplikovat zmíněné postupy dělení. U románu Túnel, se zaměřuje na jeho dva hlavní protagonisty a vývoj jejich vztahu. V Auře potom především na fantastické proměny postav. Závěrečná část práce nabízí přehled několika společných a rozdílných rysů hrdinů obou románů.
Reflexe internetu ve výtvarném umění a teorii ve 21. století
Cepáková, Kateřina ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štefková, Zuzana (oponent)
Práce má za cíl na vybraných příkladech ukázat vliv internetu na výtvarné umění a teorii ve 21. století. Kořeny stále probíhajících změn můžeme hledat přinejmenším v 90. letech, kdy se z internetu stalo masově používané médium. V této době vzniklo umělecké hnutí net.art a etabloval se teoretický diskurz nových médií. Tato "digitální avantgarda" využila nebývalých možností komunikace a distribuce, které internet nabízel, a posouvala hranice umělecké tvorby. Na ni v novém tisíciletí navázaly nové generace umělců, kteří dále experimentovali s možnostmi tohoto média a kriticky ho reflektovali. Prostředí internetu však mezitím prošlo mnoha změnami - jeho podobu i obsah začali více ovlivňovat samotní uživatelé. Umělci spojovaní s termínem post-internet začali jako první ve větší míře převádět internetovou estetiku a témata do fyzického prostoru. V současné době je internet natolik banální a neviditelnou záležitostí, že je již těžké rozpoznat, kam až jeho vliv na uměleckou i teoretickou scénu sahá. Druhá část práce má za úkol předvést konkrétní příklady teoretiků a umělců, jejichž tvorba je internetem ve větší míře zasažena, a ukázat tak, že se již dávno nejedná o záležitost úzké skupiny zasvěcenců.
Postavy v románech El túnel Ernesta Sábata a Aura Carlose Fuentese
Veselá, Helena ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Marešová, Jaroslava (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá hlavními postavami dvou románů hispanoamerické literatury 20. století. Prvním z nich je Túnel od Ernesta Sábata a druhým Aura od Carla Fuentese. Úvodní část práce stručně shrnuje životy a zásadní díla těchto autorů, další úsek se snaží teoreticky popsat literární postavu a nabízí několik možných postupů jejího dělení. V praktické části se zabývá samotným rozborem postav a snaží se aplikovat zmíněné postupy dělení. U románu Túnel, se zaměřuje na jeho dva hlavní protagonisty a vývoj jejich vztahu. V Auře potom především na fantastické proměny postav. Závěrečná část práce nabízí přehled několika společných a rozdílných rysů hrdinů obou románů.
Street Art in Galleries: Aura, Authenticity, and The Postmodern Condition
Chiu, Ewelina ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
Tato práce zkoumá současný street art a jeho výstavy v galeriích a muzeích ve spojitosti s koncepty aury a autenticity v postmoderní době, tak jak je teoretizoval Walter Benjamin. Street art je pojímán jako okrajový druh umění, který se vyvinul z tradice newyorské graffiti scény sedmdesátých let dvacátého století a na který lze v rámci spektáklu uměleckého mainstreamu pohlížet jako na druh anti-spektáklu. K ohodnocení současného street artu jako anti-spektáklu slouží teorie situacionistů a koncepty z okruhu unitárního urbanismu (psychogeografie, dérive, détournement). Fotografie jako primární metoda dokumentace street artu je zvažována ve smyslu mechanicky reprodukovaného média, které do hry vnáší diskursy opakování a autenticity. Stejně tak je, coby vliv na obraznost a základů praxe současného street artu, pojímán Andy Warhol se svou pop- artovou ikonografií a seriálními postupy. Warholova propagace persony "umělce- hvězdy" je vztažena k současným streetartovým "hvězdám" jako Banksy či Mr. Brainwash.
Reflexe internetu ve výtvarném umění a teorii ve 21. století
Cepáková, Kateřina ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štefková, Zuzana (oponent)
Práce má za cíl na vybraných příkladech ukázat vliv internetu na výtvarné umění a teorii ve 21. století. Kořeny stále probíhajících změn můžeme hledat přinejmenším v 90. letech, kdy se z internetu stalo masově používané médium. V této době vzniklo umělecké hnutí net.art a etabloval se teoretický diskurz nových médií. Tato "digitální avantgarda" využila nebývalých možností komunikace a distribuce, které internet nabízel, a posouvala hranice umělecké tvorby. Na ni v novém tisíciletí navázaly nové generace umělců, kteří dále experimentovali s možnostmi tohoto média a kriticky ho reflektovali. Prostředí internetu však mezitím prošlo mnoha změnami - jeho podobu i obsah začali více ovlivňovat samotní uživatelé. Umělci spojovaní s termínem post-internet začali jako první ve větší míře převádět internetovou estetiku a témata do fyzického prostoru. V současné době je internet natolik banální a neviditelnou záležitostí, že je již těžké rozpoznat, kam až jeho vliv na uměleckou i teoretickou scénu sahá. Druhá část práce má za úkol předvést konkrétní příklady teoretiků a umělců, jejichž tvorba je internetem ve větší míře zasažena, a ukázat tak, že se již dávno nejedná o záležitost úzké skupiny zasvěcenců.
Transformace kultovní a konceptuální hodnoty v dějinách fotografie
Dotřel, Jan ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Zuska, Vlastimil (oponent)
Tato práce se věnuje teorii fotografie a je historického charakteru. Je rozdělena do tří autonomních epizod, které chronologicky odpovídají třem historickým etapám. Tyto části jsou propojeny genealogií jednoho možného čtení fotografie, které budeme po celou dobu práce sledovat. První část se věnuje podmínkám a historickým příčinám zrodu fotografie. Druhá etapa popisuje pozdější dějinné období Výmarské republiky a fotografického hnutí Neue Sachlichkeit. Poslední část se věnuje Düsseldorfské škole fotografie a jejím současným nástupcům. Tyto historické etapy propojuje estetická problematika hodnoty kultovní a konceptuální, na kterých je demonstrován způsob čtení fotografického média jakožto specifického estetického fenoménu.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Klemensevič, Ivo ; Petrjánoš, Marian (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou informačního systému a následnými návrhy na zlepšení IS ve společnosti Exekutorský úřad Brno-venkov. V úvodní části jsou vysvětleny základní pojmy, které souvisí s informačními systémy. Druhá část je věnovaná pojmu informační systém, jeho vlastnostem, charakteristice a požadavky. V další části je popsána společnost, ve které se IS nachází, analýza samotného informačního systému, eliminace rizik a návrhy na zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.